MENTAL TRENING – VÅRT VIKTIGSTE VERKTØY FOR UTVIKLINGEN

Verktøy for utvikling-  KLIKK HER FOR GRATIS VIDEOKURS I MENTAL TRENING!

Gratis onlinekurs i mental trening

Meld deg på gratis. 3-delt onlinekurs i mental trening. Helt uten forpliktelser.

Mental trening er trening av våre tanker, tankemønstre og våre mentale prosesser i hjernen vår. Uansett hva du skal gjøre, tenker du en tanke først. Det skjer ingen handling før du tenker en tanke som setter prosessen i gang. Tanken kan være bevisst eller ubevisst men den har samme funksjon.

Alle idrettsutøvere, politikere og ledere og faktisk de fleste av oss “vanlige” mennesker, driver med mental trening til en viss grad. Det er bare forskjellige nivåer, teknikker og kunnskap som er forskjellen.

Mental trening er satt sammen forskjellige teknikker i et program for å få deg til å fungere best mulig mentalt. Mental trening krever innsats akkurat på samme måten som fysisk trening.

Det er like viktig å utøve mental trening RIKTIG , som det er å trene fysiske øvelser den rette måten. Å kjøpe en bok eller høre på et foredrag er ikke nok. Du er nødt til å gjøre jobben selv. Ingen annen kan gjøre det for deg. Men vi hjelper deg på veien.

Se Video

Mental trening i våre prosesser inneholder alle de viktige elementene for utvikling, vekst og nye resurser

Hver av disse kan kjøres som egne selvstendige kurs innen mental trening eller deler av programmet som brukes med andre aktiviteter som lederutvikling, kurs eller workshops: For bedrifter og organisasjoner kjøres både åpne og bedriftsinterne kurs/workshop.

Positiv tenking er en del av mental trening og avgjørende for å kunne oppnå det du ønsker. Og det er enkelt men det betyr ikke det samme som naivt. Mange tror at positiv tenking er å gå rundt med hode i en rosa sky og å late som alt er fantastisk bra selv om det ikke er det. Det er ikke positiv tenking, heller ikke mental trening men det er hallusinering og det kan være farlig. Som eksempel kan vi si at om du ikke er klar over at det lusker en sulten bjørn i buskene og du rusler ubekymret rundt omkring, kan det være farlig. Du skal vite hvor bjørnen er, men du skal ikke fokusere bare på den. De fleste feiler allerede her. De ser bare begrensingene og vanskelighetene, tror ikke det er mulig og derfor gidder ikke engang prøve å oppnå det.

Under kurset i MENTAL TRENING, lærer du hvorfor det er viktig å tenke først hva som er bra med deg selv, hva som er bra med sjefen din, hva som er bra med situasjonen du er oppi, før du ser hvilke begrensinger du eventuelt har. Du skal se utfordringene og negative sidene også, men du skal ikke ha fokus på disse først!e ønsker.

Tro på deg selv er et av de viktigste pilarene i mental trening:

Hvis du tror at du kan, kan du. Hvis du tror at du ikke kan, kan du ikke. Uansett har du rett! – Henry Ford.

Påstanden stemmer fordi om du tror at du kan, vil hjernen din begynne å finne løsninger for å komme frem til resultatet du ønsker å oppnå. Da har du i det minste en sjanse til å nå målet. Mister du troen på at du vil klare å nå målet ditt, vil du starte å argumentere for deg selv hvorfor du ikke kommer til å klare det og du vil gi opp. Du starter en indre dialog hvor begynner å snakke deg ut av situasjonen og mister lysten til å prøve. Du får rett uansett!

Bli selvsikker med Mental Trening!

Her får du GRATIS VIDEOKURS i 3 deler i mental trening

Ønsker du bedre selvtillit www.today.no

Visualisering er den mest brukte teknikken i MENTAL TRENING og enkleste måten å beholde troen på at du kan. Lukk igjen øyne og visualiser deg selv gjørende noe du ønsker å lykkes med. Hør hva som skjer rundt deg, hva som blir sagt og kjenn godt etter hvordan føles det å lykkes med det du ønsker.

Dette brukes mye av blant annet idrettsutøvere og musikere for eksempel på reise. Å lære å bruke denne teknikken på riktig måte, er et av de viktigste verktøyene i MENTAL TRENING:

Selvsnakk står også sentralt i MENTAL TRENING: Snakk pent til deg selv. Din underbevissthet lytter hele tiden og lager mål etter din selvsnakk. Den skjønner ikke forskjell på virkelighet og fantasi, men tar alt du sier som en kommando og søker etter målet. Dette vil si at om du gjentatt sier til deg selv at du er dum, vil din underbevissthet gjøre alt den kan for at du skal virke dum, oppføre deg dumt og føle deg dum. Hvor ofte har du en snill indre dialog med deg selv?

Finne din drivkraft: Finn det som er det egentlige målet ditt. Ikke bare «hva» som er målet ditt, men «hvorfor» det er det. Dette er et av de hemmelige verktøyene i MENTAL TRENING og den virkelige turboen i målsetting. Din drivkraft / formål sikter på målet bak det synlige målet. På det målet som får deg til å gå en ekstra mil, ikke fordi du må, men fordi du ønsker det! Det målet som du er villig til å ofre noe for. Den egentlige grunnen hvorfor skal du egentlig nå det målet. Dette er også en viktig del i mental trening.

MENTAL TRENING lærer deg å holde et positivt fokus ved å styre din underbevissthet: Underbevisstheten din er minst 30.000 ganger sterkere enn din bevisste sinn og kan være din venn eller fiende – avhengig av hvordan du tenker. Nyeste forskingsrapporter at styrken kan være det mange dobbelte. Den tar vare på alt som du lærte for lenge siden og nå gjør automatisk og alle de funksjonene som skjer i kroppen din som at det får hjertet ditt til å slå, pust, immunforsvar, fordøyelse etc. Du kan trene opp din underbevissthet til veldig mange ting. Den er designet som en autopilot, den søker mål 24 timer i døgnet

.

Overbevisende målsetting er en veldig viktig del av MENTAL TRENING. Det å sette seg overbevisende, inspiserende mål å jobbe mot, er den mest effektive motivasjonstrategien vi har.

Daglig vedlikehold. Å legge målsettingen synlig et sted hvor du kan se den først om morgenen er en viktig del av mental trening. Si det høyt for deg selv, visualiser målet og ta deg tid til å føle hvordan det føles når du han nådd målet. Hva vil være annerledes?

MENTAL TRENING er en livsstil. Du lærer å leve etter prinsipper hvor du leter etter det positive først og lærer å bruke teknikkene i dagliglivet naturlig. Resultatene kommer.

Kathrine Aspaas sier om mental trening: Å klage over manglende effekt etter et to ukers kurs i mental trening, blir som å kjøpe seg en verktøykasse, sette den under trappen, og klage på at den ikke reparerer huset.

Du blir det du tenker det meste av tiden! Husk at de fleste fokuserer 85% på muligheten for å mislykkes. Slutt med negative tanker og bekymringer og start med mental trening som hjelper deg frem til positiv tenking og de resultatene du ønsker å oppnå!

mental trening

Les også mer om  Goal Mapping som er et av våre produkter i MENTAL TRENING, motivasjon og målsetting.

Eller test GRATIS VIDEOKURS i Goal Mapping for bedrifter her

Goal Mapping for bedrifter

Les mer om Mental Trening, velg kategori her:

Salgs-Coaching
Leder coaching
Team-Coaching
Les om Goal Mapping

Meld deg på våre Nyhetsbrev :-)

Når du melder deg på er du med i trekningen av gratis motivasjonsforedrag til din bedrift! 

Ditt navn (obligatorisk)

E-post (obligatorisk)