SALG OG SERVICE MED ARBEIDSGLEDE 2017-08-21T23:25:21+00:00

Project Description

SALG OG SERVICE MED ARBEIDSGLEDE

Få kunden til å kjøpe av deg og ikke fra internett!

Dette er et salgskurs for deg som jobber i butikk eller vil selge produkter til næringslivet og privatpersoner, og ønsker å utvikle deg til å bli bedre enn de fleste. For deg som ønsker å utnytte potensialet og bli den aller beste selgeren du kan bli. For deg som ønsker å ha MOT til å til selge den kunden som står foran deg NÅ!

Kurset er blanding av foredrag og praktiske workshop.

Dette kurset øker din kompetanse og er helt nødvendig for de fleste som jobber i butikk i dag. Dine resultater forbedres med en gang.

Viktige temaer på kurset

– Selgerens holdninger og begrensende tankesett
– Komfortsoner  og mot, kroppspråk og kommunikasjon
– Kunde i fokus. Ditt viktigste verktøy!

– Arbeidsglede og engasjement. Engasjerte medarbeidere er mer effektive.
– Salgsteknikker og closing. I dagens konkurranse er denne kunnskapen nødvendig.
– Mersalg og merverdi. Bedriftens overskudd ligger ofte i mersalg og flersalg.
– Enkel målsetting som er riktig sammensatt, er den beste motivasjonen.

Du lærer salgsteknikker og closinger som gjør deg mer rustet å jobbe med salg. I dagens konkurranse må også vanlige butikkansatte lære seg mer av salgsteknikker for å beholde kundene. Det aller meste kan kjøpes overalt; hos flere konkurrenter og internett.
På kurset lærer du å få kontakt med kunden, finne kundens behov og få kunden til å kjøpe av deg. Vi lærer deg å finne kundens egentlige behov og å selge kunden uten press med enkle teknikker og avslutninger. Kunden slipper å løpe til konkurrenten for å få gode nok argumenter for å kjøpe. Du skaper lyst til å handle fra deg og ikke fra internett.

Viktige temaer på kurset

Vi utfordrer komfortsonen.  Vi finner frem MOTET du har i brystet. Vi slutter med unnskyldningene og bortforklaringene og starter å utvikle oss til bedre selgere. All utvikling ligger utenfor komfortsonen din. Du har mye mer potensial enn du tror. Vi må bare få det frem og det krever mot. Alt du ønsker deg ligger utenfor komfortsonen din, ellers hadde du allerede hatt det!

Vi setter fokus på mental trening og riktig tankesett .

Vi avsjekker om våre holdninger er i samsvar med det som er hensiktmessig og hvordan kan vi forandre på de som vi ikke ønsker å ha. Hvordan påvirker våre private holdninger jobben vår og bedriftens omdømme?

 

Hvordan kan vårt eget kroppspråk påvirke vår tenkesett og service vi  gir til kundene. Hvordan kommuniserer du med kunder og deg selv?
Etter kurset vil du føle at din egen selvfølelse og selvtillit har fått et løft også. Du får en mestringsfølelse som gir deg “glød” og gjenspeiler seg i måten du jobber med kundene etterpå.

  • Øk din egen motivasjon

Hvorfor er dette noe for deg?

– Du lærer hvordan du kan øke din egen motivasjon.  Og du lærer teknikker  hvordan du kan motivere dine kolleger.
– Vi lærer hvordan kan vi øke vår engasjement og arbeidsglede. Hva skal til for å holde energien oppe hele dagen og hvordan kan vi få mer arbeidsglede og emngasjement. Vi setter fokus på arbeidsglede og lærer metoder for å skape engasjement rundt oss. Kundene merker om de ansatte trives på jobb og er fornøyd og glad. Ingen vil handle av en person som tydeligvis er tynget av mange utfordringer. Kunden er redd for at de smitter… han har nok av egne problemer. Arbeidsglede er lønnsomt i bruk og det er gratis å skaffe!

– Du oppdager hva skal til for at kunden skal føle seg velkommen og verdsatt.Hvordan unngår vi forhåndsdømming? Kundens ve og vel er i fokus.Vi trener på de mest effektive metodene og lærer å unngå de vanligste fellene. Om vier grundige i denne fasen , legger vi salgets grunnlag allerede her.

  • Vinn kundene!

-Vi setter mål. Detaljert målsetting, fokus og handlingsplan. Målsetting er et av de viktigste teknikkene i motivasjon og positiv tenking. Vi sjekker hvor du er nå, hvor ønsker du å være, hvordan kommer du dit og hva kan stoppe deg. Om du ikke vet hvor du skal, havner du et helt annet sted.

-Hvordan skape merverdi for kunden og mersalg for deg? Enkle teknikker for salgsøkning og mer fornøyde kunder. Ofte ligger bedriftens overskudd i enkle grep om mersalg og service som får kunden til å få lyst til å kjøpe. En kunde som føler seg tatt godt vare på med god service og fagkunnskap, blir en lojal kunde som står lettere konkurrentenes tilbud. 

Praktisk informasjon

Kursets formål:

Kursets formål:

Øke selgerens mulighet til å gjøre en god jobb og dermed øke både omsetningen og bidra til et bedre arbeidsmiljø.

Hvem kurset passer til:

Hvem kurset passer til:

Selgere, promotører og nyansatte ledere i butikk.
Varighet: 08- 16
Inkluderer illustrert arbeidsbook, lunsj, pausekaffe/te og snacks.

Fornøydgaranti

Fornøydgaranti

Om du ikke er fornøyd, får du pengene tilbake!

Bestilling eller spørsmål

For bestilling eller spørsmål, bare send en mail! 

FORNØYDGARANTI: Om du ikke er fornøyd, får du pengene tilbake! 

goal mapping

Bedrift

Ditt navn (obligatorisk)

E-post (obligatorisk)

Telefon

Emne

Melding

Skriv denne koden i feltet under: captcha