Er din salgstrakt god nok? Er den effektiv nok?

Er du en coach, terapeut, spesialist ellere en selvstendig næringsdrivende i en helt annen bransje og som er IKKE-TEKNISK og som lurer på hva en salgstrakt er og hvordan fungerer den? Du selger jo varer eller tjenester så en eller annen form for salgstrakt har du allerede. Det kan være en fysisk eller digital salgstrakt eller en kombinasjon av begge to. Spørsmålet er bare om du her en god nok salgstrakt og gir den deg alle de salgene og kundene som du trenger?

La oss snakke noen ord om automatiserte salgstrakter. Og da mener jeg automatiserte salgstrakter for oss som er IKKE-TEKNISK anlagte.

I dag kan vi sammenligne betydningen av en salgstrakt eller en salesfunnel som det også kalles, for en like naturlig del av markedsføringen som det  var tidligere å ha en webside.

I dag er ikke en webside lenger en nødvendighet i alle bransjer. Mange med millionbusiness har ingen eller veldig små websider som er laget lenge etter de første millionene. Men de har en fungerende salgstrakt med dedikerte landingssider for alle handlingene. Og hver handling er nøye planlagt.

Salgstrakt er ikke noe som bygges med flaks eller tilfeldigheter. Den begynner alltid med å definere med hva er målet for trakten og for hvert steg i den, deretter en nøye gjennomgang hvem er den ideelle kunden for trakten. Da er det viktig å finne ut mest mulig om den kunden du ønsker å hjelpe, hennes største utfordringer og de løsningene som du kan gi til henne.

Når disse forholdene er klare, må du vise noe som vekker hans interesse rett foran han på skjermen. Dette er gjerne en del av løsningen på hennes problem og den løsningen ønsker du å gi henne.

Og hvordan gjør vekker du interesse og hvordan levere du løsningen?

Da kommer noe som vi kaller Kundemagnet» med i bildet. Dette er en gratis gave til vår idealkunde med løsningen for et akutt problem denne kunden har.

Kunden betaler for gaven med sin egen epostadresse og dermed kommer hun i noe vi kaller «Kundemaskin».

I Kundemaskin kan du bygge relasjon til din drømmekunde, idealkunde, optimalkunde uansett hva du ønsker å kalle henne. Dette skaper tillit og fører til salg når drømmekunden er klar for det.

Alt dette skjer uten masete telefoner, snedige taktikker eller press på kunden. Kunden får det hun ønsker og Når hun ønsker det.

Og det herlige er at du kan selge mange ganger til samme kunde så lenge du leverer verdi. Da ønsker jo kunden det du tilbyr henne. Og det er jo magisk. Du selger mange ganger og kanskje forskjellige produkter til samme kunden men betaler markedsføringen kun en gang! Genialt, ikke sant?

Livstidsverdien på kunden blir mye høyere i en Kundemaskin enn i vanlig markedsføring. Livsstidsverdienfoe en kunde er alle totale kjøp gjennom hele kundefoholdet. Og når alt fingerer skikkelig bra, automatiserer du hele greia 😊

Dette er en enkel forklaring på hvordan en automatisert salgstrakt fungerer i en Kundemaskin. Hvis dette høres spennende ut, inviterer jeg deg med på webinar via linken her på siden eller send melding via messenger eller epost til Kundemaskin.no

Linken til gratis webinar har du her

Dette kan være det mest lønnsomme du har gjort for din bedrift de siste årene.

Da ses vi under webinaret?

2018-11-13T18:27:13+00:00 13/11/2018 18:21|Blogg|0 Comments