• Mentaltrening og fysisk trening er like viktige. www.today.no

Livet er elendig.

Jeg kan aldri få drømmejobben.

Jeg kan ikke gå ned i vekt.

De fleste av oss kjenner folk som stadig klager over sin elendighet, sin egen angst og bekymringer,  og sine dårlige følelser. I verste fall er du denne personen deg selv.

Det er ikke lurt å bare la sin mentale helse seile i sin egen sjø, da det er mulig å trene deg opp mot et lykkelig liv. Og det er i hvert fall ikke lurt å “mate” disse følelsene du ikke ønsker å ha. Du kan skape det livet du ønsker å leve. Det er like enkelt å starte med “mental turgåing” som dine vanlige mosjonsturer som du vet er viktig for din helse.

La være å bli med i klagekoret da det er veldig slitsomt og skadelig. Stopp syting og klaging og gå til handling for å få det livet du ønsker å leve. Det er fullt mulig!

Dette betyr ikke at livet alltid må være konstant solskinn, men det trenger ikke å bli kvelt av dine egne negative tankespinn eller være deprimert, skuffet eller sint. Du kan lære enkle teknikker som hjelper deg. Det viktigste å forstå er at du selv er ansvarlig for din egen lykke.

Hver morgen er det en ny mulighet

Du kan bruke tiden om morgenen når du pusser tennene eller spiser frokost til å tenke på hva slags dag du velger å lage. Skal jeg lage en dårlig dag eller skal jeg lage dette til å bli en lykkelig dag. Hver og en av oss kan velge det selv.

Når du slutter å gi andre mennesker og tilfeldigheter skylden for ting som går galt i livet ditt og hvordan det får deg til å føle deg, tar ansvar for våre handlinger, skjønner vi at vi kan faktisk skape akkurat det livet vi ønsker oss!

Akkurat som fysisk trening, er det viktig å huske på at store resultatene kommer ikke på et øyeblikk. Du er nødt til å bygge opp din mentale helse på samme måten som du bygger opp din fysiske helse: Litt om gangen. Med mentaltrening får du resultater men det er lurt å starte med små steg og være tålmodig. Store resultatene kommer ikke over natten på samme måten som slappe armer blir ikke til muskler etter en eller to treninger. Men har du startet, er du på riktig vei.

Gi slipp på fortiden

Mange av våre mentale plager skyldes at vi angrer på ting vi har gjort i fortiden og at vi engster oss for fremtiden.

Vi tar utrolig mange valg hver dag; hva vi handler, hva vi spiser, hvem vi treffer , hva vi jobber med og tusenvis av andre valg hver dag og disse påvirker oss veldig mye.

– Men du vet hva, ingenting kan gjøres for disse tingene! Ingen kan forandre fortiden, uansett hvor mye vi ønsker det.

Vi har to valg. Enten aksepterer vi fortiden og tilgir oss selv, eller vi kan leve resten av resten av livet med å angre på ting som skjedd og bekymre oss over ting vi ikke kan endre.

På samme måten er det ikke vits å bekymre seg for fremtiden heller. Ingen av oss vet hva som kommer til å skje og forskningen viser at meste parten av bekymringene vi bruker veldig mye tid på, kommer aldri til å skje likevel. Så vi bekymrer oss forgjeves for det meste.

Hva er vitsen med å ødelegge dette øyeblikket med å bekymre meg for noe som KANSKJE kan skje?

Vil du lære mer om dette, bli med på GRATIS NETTKURS på søndag. Du vil lære masse verktøy som kan ta i bruk umiddelbart. Påmeldingen gjør du her.

Nettkurs betyr at jeg kjører en LIVE – sending hvor du deltar og kan stille spørsmål som du får svar på under direktesendingen. Du er helt anonym også når du spør spørsmål under nettkurset. Dette nettkurset er helt gratis.

Du er velkommen

Beste hilsen

Raili :)

Ps. Påmeldingen har du her også. Hvis du har venner eller kolleger som kanskje ønsker denne informasjon, send gjerne eposten videre til de og du er med på hjelpe noen til et bedre liv.

Du kan også kopiere denne linken og sende den videre: http://www.today.no/webinar/

2017-11-01T15:35:53+00:00 27/10/2017 11:05|Blogg|0 Comments